هزینه های تبلیغات نوعی حسابداری مالی است که هزینه های مرتبط با ارتقای یک صنعت، واحد تجاری، برند، محصول و یا خدمات را پوشش می دهد. آنها تبلیغات در رسانه های چاپی و درگاه های آنلاین، زمان پخش، زمان رادیو و تبلیغات پست مستقیم را پوشش می دهند.درک هزینه های تبلیغات
درک هزینه های تبلیغات
هزینه های تبلیغات در بیشتر موارد تحت عنوان هزینه های فروش، عمومی و اداری در صورت هزینه های شرکت قرار می گیرد. آنها گاهی اوقات به عنوان یک هزینه از پیش پرداخت شده در ترازنامه ثبت می شوند و زمانی که فروش هایی که مستقیماً با این هزینه ها مرتبط هستند وارد صورت سود و زیان می شوند.
برای اینکه یک شرکت هزینه های تبلیغاتی را به عنوان دارایی ثبت کند، باید دلیلی برای این باور داشته باشد که این هزینه های خاص با فروش های آتی خاص مرتبط هستند. سپس، با وقوع آن فروش، آن هزینه های تبلیغاتی از ترازنامه (هزینه های پیش پرداخت) به صورت سود و زیان منتقل می شود.
هزینه های تبلیغات معمولاً برای صاحب کسب و کار تعجب آور نیست. در واقع، بسیاری برای مقدار مشخصی از هزینه های تبلیغاتی بودجه در نظر گرفته اند. شرکت های کوچک ایالات متحده اشاره می کند که اکثر شرکت ها بودجه بازاریابی خود را بر اساس درآمد تعیین می کنند.
بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک گزارش می دهند که تنها 1٪ از درآمد سالانه کسب و کار خود را صرف تبلیغات می کنند. اگر تولیدکنندگان و عمده فروشان را به طور خاص مشخص کنید، این رقم نزدیک به 0.7٪ از درآمد سالانه ای است که از سال 2020 برای تبلیغات هزینه می شود.
صرف پول تضمینی نیست، البته، که یک کسب و کار با هزینه های تبلیغاتی خود بازگشت سرمایه ای را که می خواهد می تواند دریافت کند. به این ترتیب، صاحبان مشاغل باید مطمئن شوند که بودجه تبلیغاتی خود را در مکانهای مناسبی خرج میکنند، جایی که مخاطب احتمالاً خریداران بالقوه محصول یا خدمات آنها را شامل میشود. برخی از رسانه ها 40٪ تا 50٪ تخفیف برای اجرای تبلیغات در اسلات های باز مانده به دلیل لغو ارائه می دهند.
هر آنچه که یک کسب و کار برای تبلیغات خرج می کند، مهم این است که بازگشت سرمایه هزینه های تبلیغات را به حداکثر برساند. این می تواند دشوار باشد زیرا فرصت های تبلیغاتی کم نیست که باید در نظر بگیرید بهترین شرط این است که بر روی مجموعه ای از اهداف تجاری تسویه حساب کنید و برنامه ای پیرامون آن ها بسازید.
نمونه ای از هزینه های تبلیغات
برای مثال، اگر شرکتی یک کمپین پست مستقیم راهاندازی کند و بداند که فروشهای آتی ناشی از آن کمپین است، هزینه کمپین را بهعنوان یک دارایی در ترازنامه خود ثبت میکند، یک هزینه پیشپرداخت شده ، با گذشت زمان، همانطور که مشتریان به کمپین پاسخ می دهند، آن هزینه های پست مستقیم از دسته هزینه های پیش پرداخت به دسته هزینه تبلیغات منتقل می شود.
شرکت باید بتواند نشان دهد که آن هزینه های تبلیغاتی به طور مستقیم با آن فروش مرتبط است. ممکن است از داده های تاریخی به عنوان مدرک برای این کار استفاده کند. برای مثال، اگر شرکت بداند که در گذشته، زمانی که 1 میلیون پست مستقیم ارسال میکرد، 100000 پاسخ دریافت میکرد، ممکن است این نسبت را برای فروشهای آتی که از یک کمپین پست مستقیم آینده حاصل میشود، اعمال کند.
چرا شرکت ها برای تبلیغات پول خرج می کنند؟
تبلیغات راهی برای افزایش فروش شرکت از طریق آگاهی از برند یا محصول و اطلاع رسانی در مورد محصولات یا ویژگی های جدید است. مطالعات متعدد نشان می دهد که تبلیغات، به طور کلی، برای افزایش درآمد کار می کند.
چگونه شرکتها میزان تاثیرگذاری دلارهای تبلیغاتی خود را اندازهگیری میکنند؟
چندین معیار برای کارایی هزینه تبلیغات وجود دارد. برای مثال، نسبت تبلیغات به فروش ، صرفاً به هزینههای تبلیغات تقسیم بر فروش کلی برای یک دوره معین میپردازد.
یک شرکت چقدر باید برای هزینه های تبلیغات هزینه کند؟
شرکت ها باید بودجه تبلیغاتی ایجاد کنند که بازده هزینه تبلیغاتی را به حداکثر برساند. این بودجه باید با در نظر گرفتن مشتریان هدف و با پیامی ساخته شود که با آن افراد طنین انداز شود.
هزینه های تبلیغات آنلاین چقدر است؟
مانند بازاریابی آفلاین سنتی، بازاریابی آنلاین دارای چندین رسانه مختلف برای تعامل با مشتریان بالقوه است. بر اساس تحقیقات خودمان، متوجه شدیم که هزینه متوسط تبلیغات آنلاین به ازای هر هزار نمایش صد هزار تومان تا یک میلیون تومان و میانگین هزینه هر کلیک 25 هزار تومان تا 45 هزار تومان است.
بزرگترین عاملی که بر هزینه تبلیغات آنلاین تأثیر می گذارد، صنعتی است که در آن هستید. برخی از آنها بسیار رقابتی تر از دیگران هستند. میانگین هزینه هر کلیک برای اکثر شرکت های 25 هزار تومان تا 45 هزار تومان است ، در حالی که صنایع رقابتی تر مانند وکلا، بیمه و وام می توانند تا 200 هزار تومان به ازای هر کلیک هزینه داشته باشند!
هزینه های تبلیغات فیس بوک
فیس بوک اجازه می دهد برای تبلیغات یک بودجه روزانه یا یک بودجه مادام العمر در نظر بگیرید. گفته می شود، حداقل بودجه سی هزار توامن یا یک دلار است. استفاده از پلتفرم تبلیغاتی فیسبوک به شما این امکان را می دهد که در فیس بوک، اینستاگرام، مسنجر و شبکه مخاطبان فیس بوک تبلیغ کنید.
هزینه تبلیغات در اینستاگرام
تبلیغات اینستاگرام از طریق پلتفرم تبلیغاتی فیس بوک مدیریت می شود و روشی چشمگیر برای دستیابی به مخاطبان هدف شما ارائه می دهد. میانگین هزینه برای تبلیغات اینستاگرام ماهانه 2 میلیون تومان تا 10 میلیون تومان است. همانطور که گفته شد، تبلیغات فیس بوک معمولاً برای کمپین های متمرکز بر ترافیک و کلیک ها بهتر عمل می کند، در حالی که اینستاگرام معمولاً برای کمپین های متمرکز بر تأثیرگذاری و دسترسی بهتر عمل می کند. هر دو پلتفرم برای تبلیغات عالی هستند و هر دو باید به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما در نظر گرفته شوند .
نتیجه گیری: تبلیغات آنلاین گران نیست
به طور خلاصه، هزینه تبلیغات آنلاین بسیار کمتر از تبلیغات آفلاین است. تبلیغات آنلاین مزایایی نیز دارد از جمله:
گزینه های خلاقانه بسیار قابل تنظیم
گزینههایی برای پرداخت برای اقدامات کاربر مانند کلیکها، تماسها یا دانلودها
حداقل بودجه های تبلیغاتی انعطاف پذیر و کنترل بودجه روزانه
گزینه های هدف گیری پیشرفته با یادگیری ماشینی
سنجش عملکرد عمیق
برای تبلیغکنندگانی که بودجه کمتری دارند، معمولاً توصیه میکنیم با تبلیغات آنلاین شروع کنند. با این حال، تبلیغات آفلاین با وجود استراتژی مناسب همچنان می تواند بسیار موثر باشد.