مدیریت ارتباط با مشتری به اصول ، شیوه ها و دستورالعمل هایی اشاره دارد که یک سازمان در تعامل با مشتریان خود از آنها پیروی می کند از دیدگاه سازمان کل این رابطه شامل تعاملات مستقیم با مشتریان مانند فروش و فرآیندهای مرتبط با خدمات ، پیشبینی و تجزیه و تحلیل روندها و رفتارهای مشتری است . در نهایت مدیریت ارتباط با مشتری در خدمت افزایش تجربه کلی مشتری است.
آشنایی با مدیریت ارتباط با مشتری
عناصر مدیریت ارتباط با مشتری از وب سایت و ایمیل های یک شرکت گرفته تا نامه های انبوه و تماس های تلفنی را شامل می شود رسانههای اجتماعی یک طرفه هستند که شرکتها با روندهایی سازگار میشوند که به نفع آنهاست تمام هدف مدیریت ارتباط با مشتری ایجاد تجربیات مثبت با مشتریان برای بازگرداندن آنها است تا یک شرکت بتواند پایگاه رو به رشدی از مشتریان بازگشتی ایجاد کند.
اصطلاح مدیریت ارتباط با مشتری به طور فزاینده ای برای اشاره به سیستم های فناوری استفاده می شود که شرکت ها می توانند تعاملات خارجی خود را با مشتریان در تمام مراحل چرخه حیات مشتری مدیریت کنند از کشف تا آموزش، خرید و پس از خرید.
با ارزش تخمینی بازار جهانی بیش از 40 میلیارد دلار در سال 2018، فناوری مدیریت ارتباط با مشتری به طور گسترده به عنوان سریعترین رده نرمافزار سازمانی در حال رشد نامیده میشود که تا حد زیادی بازار گستردهتر نرمافزار به عنوان سرویس را در بر میگیرد.
مدیریت ارتباط با مشتری شامل تمام جنبه هایی است که در آن یک شرکت با مشتریان تعامل دارد اما معمولاً به فناوری مورد استفاده برای مدیریت این روابط اشاره دارد.
انواع فناوری مدیریت ارتباط با مشتری
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
نرمافزار ویژه مدیریت ارتباط با مشتری اطلاعات مشتری را در یک مکان جمعآوری میکند تا به کسبوکارها دسترسی آسان به دادهها مانند اطلاعات تماس ، سابقه خرید و هرگونه تماس قبلی با نمایندگان خدمات مشتری را بدهد این داده ها به کارمندان کمک می کند تا با مشتریان تعامل داشته باشند نیازهای مشتری را پیش بینی کنند ، به روز رسانی های مشتری را بشناسند و اهداف عملکرد را در هنگام فروش دنبال کنند.
هدف اصلی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری این است که تعاملات را کارآمدتر و سازنده تر کند رویه های خودکار در یک ماژول مدیریت ارتباط با مشتری شامل ارسال مواد بازاریابی تیم فروش بر اساس انتخاب مشتری از یک محصول یا خدمات است برنامه ها همچنین نیازهای مشتری را ارزیابی می کنند تا زمان انجام یک درخواست را کاهش دهند.
مدیریت انسانی مدیریت ارتباط با مشتری و هوش مصنوعی
تمام نرم افزارهای کامپیوتری موجود در جهان برای کمک به مدیریت ارتباط با مشتری بدون مدیریت و تصمیم گیری صحیح از سوی انسان ها معنایی ندارند بعلاوه بهترین برنامه ها داده ها را به گونه ای سازماندهی می کنند که انسان بتواند به راحتی تفسیر کند و به نفع خود استفاده کند. برای موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری ، شرکت ها باید یاد بگیرند که اطلاعات مفید و داده های اضافی را تشخیص دهند و باید هر گونه سوابق تکراری و ناقصی را که ممکن است اطلاعات نادرستی در مورد مشتریان به کارکنان بدهد، حذف کنند.
علیرغم این نیاز انسانی، تحلیلگران صنعت به طور فزاینده ای در مورد تأثیری که کاربردهای هوش مصنوعی ممکن است بر مدیریت ارتباط با مشتری و بازار مدیریت ارتباط با مشتری در آینده نزدیک داشته باشند ، بحث می کنند . انتظار میرود هوش مصنوعی فعالیتهای مدیریت ارتباط با مشتری را با سرعت بخشیدن به چرخههای فروش ، بهینهسازی قیمتگذاری و تدارکات توزیع ، کاهش هزینههای تماسهای پشتیبانی ، افزایش نرخ کاربری مفید و جلوگیری از ضرر از طریق کشف تقلب تقویت کند .
CRM چیست ؟
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یک فناوری برای مدیریت تمام روابط و تعاملات شرکت شما با مشتریان و مشتریان بالقوه است . هدف ساده است: بهبود روابط تجاری برای رشد تجارت خود یک سیستم CRM به شرکت ها کمک می کند تا با مشتریان در ارتباط باشند ، فرآیندها را ساده کرده و سودآوری را بهبود بخشند.
وقتی مردم در مورد CRM صحبت می کنند ، معمولاً به یک سیستم CRM اشاره می کنند ، ابزاری که به مدیریت تماس ، مدیریت فروش ، بهره وری نماینده و موارد دیگر کمک می کند . اکنون می توان از ابزارهای CRM برای مدیریت روابط با مشتری در کل چرخه عمر مشتری ، بازاریابی ، فروش ، تجارت دیجیتال و تعاملات خدمات مشتری استفاده کرد .
یک راه حل CRM به شما کمک می کند تا در طول چرخه زندگی خود با آنها ، از جمله یافتن مشتریان جدید ، برنده شدن در تجارت آنها ، و ارائه پشتیبانی و خدمات اضافی در طول رابطه ، بر روابط سازمان خود با افراد فردی – از جمله مشتریان ، کاربران خدمات ، همکاران یا تامین کنندگان تمرکز کنید.
نرم افزار رایگان CRM
Britix24
این سایت یک crm رایگان در اختیار کاربران می گزارد که به صورت نامحدود مخاطب و قرارداد در اختیار کاربر می گزارد .
می توان از قابلیت های دیگر آن مثل کاتالوگ رایگان ، فروشگاه ، چت آنلاین قدرتمند و … نام برد . در مجموع یکی از قوی ترین نرم افزار های crm رایگان می باشد .
zoho crm
این نرم افزار یک crm قدرتمند در زمینه مالی می باشد که می توان با کمک از آن پلن های مالی را در آن در نظر گرفت . این اتوماسیون قدرتمند به شما کمک می کند که فرایند های معاملاتی را زیر نظر بگیرید و با آنالیز پیوسته به نقطه هدف خود نزدیک شوید .
برخی دیگر از نرم افزار های crm رایگان
Hubspot CRM
Insightly
Capsule
1 دیدگاه در “مدیریت ارتباط با مشتری CRM”