به زبان ساده، تبلیغات بنری نوعی تبلیغات دیجیتال از طریق تبلیغات خلاقانه است که به عنوان بنر شناخته می شود. بنرها تبلیغات مستطیلی خلاقانهای هستند که در امتداد بالا، کنار یا پایین یک وبسایت نشان داده میشوند، به این امید که ترافیک را به سایت اختصاصی تبلیغکننده هدایت کنند، آگاهی ایجاد کنند و توجه کلی به برند را ایجاد کنند. این نوع تبلیغات آنلاین به سبک بنر تصویری نوعی تبلیغات نمایشی است.
تبلیغات بنری چگونه کار می کنند؟
تبلیغات بنری می توانند تبلیغات ایستا یا پویا باشند که به صورت استراتژیک در یک وب سایت قرار می گیرند تا توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کنند. از طریق تبلیغات بنری، برندها می توانند برند خود را تبلیغ کنند و همچنین بینندگان را به بازدید از وب سایت برند تشویق کنند. مانند سایر اشکال تبلیغات آنلاین، برندها به دلایل زیادی از تبلیغات بنری استفاده می کنند. خواه هدف یک برند ایجاد آگاهی از برند، ایجاد کلیک های بیشتر و/یا هدایت ترافیک به وب سایت برند باشد، تبلیغات بنری می تواند در تحقق اهداف تجاری یک برند موثر باشد.
آیا تبلیغات بنری موثر هستند؟
تبلیغات بنری روشی تاثیرگذار برای افزایش ترافیک مشتری، فروش محصول و/یا جلب توجه مشتری است. برای تعیین اینکه آیا تبلیغات بنری موثر است یا خیر، مهم است که به CTR یا نرخ کلیک یک آگهی نگاه کنید. معیار نرخ کلیک به عنوان تعداد کلیک هایی که یک تبلیغ دریافت می کند تقسیم بر تعداد دفعاتی که تبلیغ نشان داده شده است یا تعداد نمایش هایی که تبلیغ دریافت کرده است تعریف می شود. بنابراین، هر چه CTR یک آگهی تبلیغاتی بالاتر باشد، آن تبلیغ ممکن است موثرتر باشد. مارکها میتوانند به عملکرد کمپین گذشته یا سایر بینشهای خود برای بهبود نرخ کلیک نگاه کنند .
هزینه تبلیغات بنری چقدر است؟
مدلهای قیمتگذاری متفاوتی وجود دارد که بر اساس کدام تاکتیک تبلیغات نمایشی یک برند استفاده میکند. با توجه به ماهیت پویای تبلیغات بنری، هزینه تبلیغات بنری معمولاً بر اساس مدل قیمت گذاری شناخته شده به عنوان هزینه در هر میلیون ، CPM است که هزینه در هزار نمایش است. با تبلیغات مبتنی بر CPM، تبلیغکنندگان انعطافپذیری بیشتری برای بهینهسازی کمپینها و به حداکثر رساندن کارایی بودجه خود دارند.
نحوه ایجاد بنر تبلیغاتی
برای شروع ایجاد تبلیغات بنری، برندها باید چند اصل و گام کلیدی را در نظر بگیرند تا بیشترین تاثیر را داشته باشند.
تشریح اهداف و مقاصد برند. برندها باید به طور انتقادی در مورد اینکه موفقیت در یک کمپین تبلیغاتی بنری چگونه به نظر می رسد و اقدام مورد نظر بینندگان پس از دیدن تبلیغات بنری باید فکر کنند.
توافق بر سر بودجه قبل از راه اندازی یک بنر تبلیغاتی، مهم است که بدانید یک برند چقدر مایل به سرمایه گذاری است تا بدانید چقدر هزینه تبلیغات می تواند بر خلاف تبلیغات باشد.
شناسایی مخاطب مناسب آگهی مورد نظر برای دستیابی به چه کسانی است؟ اطمینان از اینکه برند مخاطب مناسبی را برای تبلیغات بنری در ذهن دارد، بر موفقیت کلی تبلیغ تأثیر می گذارد.
CTA مناسب ایجاد کنید. برندها از بینندگان می خواهند چه کاری انجام دهند؟ این می تواند از کسب اطلاعات بیشتر در مورد برند یا کلیک بر روی تبلیغ برای اشتراک در خبرنامه آنها در وب سایت آنها باشد.
آگهی خلاقانه چگونه خواهد بود؟ این باید با اهداف تجاری و جهت خلاقانه برند مشخص شود. خلاقان تبلیغات بنری باید لوگوهای برندسازی، تصاویر با کیفیت بالا، متن خوانا و برندسازی کلی شرکت را در نظر بگیرند.
این عوامل برای یک برند مهم هستند تا زمینه موفقیت را ایجاد کنند و اطمینان حاصل کنند که بصری خلاقانه بنر با هدف تجاری همسو می شود.
فرمت های رایج تبلیغات بنری
بسته به محل تبلیغات در یک صفحه وب، از قالبهای تبلیغات بنری متفاوتی استفاده میشود. هر قالب تبلیغات بنری در اندازه تبلیغات متفاوت است. تبلیغات لیدربورد یکی از رایج ترین و با بهترین عملکرد تبلیغات بنری است که به دلیل قرار گرفتن در بالای صفحه، تأثیر بالایی دارد. به دلیل قرار گرفتن آگهی در بالای یک صفحه وب، قابلیت مشاهده آگهی بالایی دارند. تبلیغات تابلوهای برتر اغلب بلافاصله توسط بینندگان صفحه مشاهده می شوند و اگر به اندازه کافی جذاب باشند، می توانند کاربران را به کلیک بر روی تبلیغ ترغیب کنند. از سوی دیگر، تبلیغات آسمانخراشها شکلی بلند و نازک دارند که به همین دلیل نام آن بهوجود آمده است. این تبلیغات اغلب در کنار یک صفحه وب یافت می شوند و از بالا به پایین کشیده می شوند. برندها ممکن است از تبلیغات آسمانخراش استفاده کنند تا بازدیدکنندگان را تشویق کنند تا تبلیغات بنری را برای آگاهی بیشتر از برند ببینند یا روی تبلیغ کلیک کنند تا به وبسایت خود برندها برسند.
چه چیزی یک بنر تبلیغاتی را موفق می کند؟
قبل از ایجاد یک بنر تبلیغاتی موفق، باید در مورد آنچه که تبلیغات بنری انجام می دهند صحبت کنیم. دو هدف اصلی برای تبلیغات بنری وجود دارد: برداشت و کلیک.
Impressions به چند نفر اشاره دارد که واقعاً بنر شما را می بینند. در حالی که این افراد ممکن است در واقع روی وب سایت شما کلیک نکنند، برداشت ها به افزایش آگاهی از برند کمک می کنند.
با کلیک کردن، هدف شما این است که مردم را وادار کنید تا به وب سایت شما یا صفحه فرود مراجعه کنند. شما ممکن است سرنخ ایجاد کنید، ثبت نام های ایمیلی را ثبت کنید، فروش داشته باشید، یا سایر اهداف تعامل خاص. در این صورت، تعداد کلیک هایی که روی تبلیغات خود دریافت می کنید را پیگیری خواهید کرد.
همچنین ممکن است به هدف گذاری مجدد فکر کنید. هدفگیری مجدد به شما کمک میکند فردی را که قبلاً از وبسایت شما بازدید کرده یا به نوعی با شما درگیر بوده است، هدف قرار دهید. شما می توانید در مورد این افراد به عنوان نوعی سرنخ گرم فکر کنید.
آنها در مقطعی با برند شما تعامل کردند و این فرصتی است که آنها را دوباره به سمت خود جذب کنید. برای این منظور، شما هم به برداشت ها و هم به کلیک ها علاقه مند خواهید شد، زیرا مردم را نسبت به برند خود بیشتر آگاه می کنید و آنها را به سمت خود جذب می کنید. سایت اینترنتی.
چه عناصری به افزایش نمایش ها یا کلیک ها کمک می کنند؟
بهترین تبلیغات بنری، تبلیغاتی است که توجه را به خود جلب کند.
به خاطر داشته باشید شخصی که از وب سایت بازدید می کند به دلیل خاصی آمده است. شاید آنها در سایت خبری مورد علاقه خود پیمایش می کنند یا به دنبال دستور العمل جدیدی هستند.
هدف آنها هرچه که باشد، هدف شما جلب توجه آنها و جلب توجه آنهاست.
این یک دستور بلند است. در اینجا چند عنصر وجود دارد که می تواند به شما کمک کند سریعتر به آنجا برسید.
عناصر بصری که مناسب هستند، اما برجسته هستند
وقتی نوبت به رنگها و جلوههای بصری میرسد که برای تبلیغات بنری خود انتخاب میکنید، به سبکهای مدرن وبسایتهایی که ممکن است تبلیغ شما در آنها باشد فکر کنید. در حالی که نمیتوانید همه را مطابقت دهید، میتوانید از سبکهای طراحی استفاده کنید که به خوبی با وبسایتهای مدرن مطابقت داشته باشد و احساس کنید که در خانه هستید.
به سمت چشم نواز و جسور خم شوید. شما می خواهید جذاب باشید اما نه آشکار.
متن پررنگ، اما نه خیلی زیاد
این زمان شما برای بیانیه است، نه نوشتن یک رمان. سعی نکنید همه چیزهایی را که درباره برندتان باید بدانید به بینندگان بگویید.
در عوض، یک مورد یا مفهومی را که می فروشید انتخاب کنید و روی آن پیام تمرکز کنید. خلاق باشید، اما آن را ساده نگه دارید.
تصاویر مربوطه
تصاویر راه بسیار خوبی برای جذب افراد هستند، اما باید با پیامی که به اشتراک می گذارید بسیار مرتبط باشند. اگر محصولی را می فروشید، واضح ترین تصویر از آن محصول بهترین گزینه است. اگر پیام یا احساسی را منتقل می کنید، افراد یا حیوانات یا حتی مناظر می توانند خاطره انگیز باشند، اما درست مانند متن، آن را ساده و واضح نگه دارید.
فراخوان قوی برای اقدام
بعد از آن می خواهید چه کار کنند؟ از تماس برای اقدام برای گفتن آنها استفاده کنید. هر چه کوتاه تر، بهتر. روشن کنید که چگونه می توانند بیشتر بیاموزند یا قدم بعدی را بردارند. کلماتی مانند «خرید»، «خرید» یا «دریابید که چگونه» به افراد اجازه میدهد تا با کلیک بر روی تبلیغ شما دقیقا بدانند که به کجا میروند.
نحوه ایجاد بنر تبلیغاتی
برای ایجاد یک بنر تبلیغاتی، ابتدا باید یک شبکه نمایش مانند Google Ads را انتخاب کنید . شما با آنها کار خواهید کرد تا تبلیغ خود را با پیوند مربوطه ایجاد کنید و پارامترهایی مانند مبلغی را که می خواهید به ازای هر کلیک بپردازید و غیره انتخاب کنید.
آنها در وب سایت های مربوطه توزیع می کنند و شما به آنها پول خواهید پرداخت. آنها همچنین دادههایی را درباره نحوه عملکرد تبلیغ شما به اشتراک میگذارند.